Ez a honlap sütiket (Cookie-kat) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához!

Autógáz - szerelő tagozat

on . Beküldve: AOE szervezeti információk

{tab=A tagozatról}

Megalakult az AOE Autógáz-szerelő Szakmai Tagozata 2015.02.28-án Jánoshalmán.

Az alakuló ülésnek a jánoshalmai Bácsgépker Kft. adott helyet, mint szervező. A résztvevőkre sok minden mellett a házigazdák által készített finomságok vártak, amiért ezúton is köszönet illeti őket. A jól előkészített ülés kellemes környezetben és jó hangulatban zajlott.

A megjelenteket Andris József úr AOE FB tagja köszöntötte, majd bemutatta az általa és fia által működtetett vállalkozást. A résztvevők ezek után az AOE elnökének prezentációját hallgatták meg, majd maguk közül választottak tagozat vezetést.

A résztvevő vállalkozások képviselői egyeztettek a tagozatvezetés működési rendszeréről, és célul tűzték ki az Autógázos szakma problémáinak feltárását, annak érdekképviseleti feladatát, továbbá kinyilvánították azon szándékukat, hogy az AOE tagrendszerén belül kívánnak tevékenykedni.

Ezúton is fel szeretnék hívni azon vállalkozások képviselőinek figyelmét, amelyek e szakmaterületen tevékenykednek, hogy csatlakozzanak tagozathoz és annak munkáját segítsék!

 

 

 

AOE Autógáz-szerelő tagozat rendezvénye

 

Az Autógáz-szerelő tagozat elindította a kapcsolatrendszerébe tartozó szervezetekkel az együttműködést, amelynek első állomása az alábbi rendezvény volt, 2015. június 25-26-án Jánoshalmán.

Ezúton szeretnék beszámolni az autógáz-szerelők részére tartott szakmai rendezvényünkről, amelyet 2015. június 25-26-án tartottunk meg Jánoshalmán, a Bácsgépker Kft-nél. Az oktatást az AC SA képviselői tartották, akik Lengyelországból érkeztek hozzánk. Lengyelországban rendívül fejlett iparággá vált az autógáz utólagos beszereléséhez gyártott alkatrészek fejlesztése, előállítása.

Mindkét nap rendkívül jó hangulatban telt. A témák a következők voltak:

- A STAG gázvezérlő ECU-k, új Q-BOX generációja benzinüzemű motorokhoz.

- Az AFR mérés.

- Közúton történő beállítás android-os okos telefonnal és táblagéppel.

- Diesel-gáz vegyes üzemű rendszerek.

Az elméleti képzés mindkét napon gyakorlattal fejeződött be, amelynek keretében a résztvevők elvégezték a rendszer beállítását közúton, menetkörülmények között is.

Kitekintés:

Nagy erőfeszítéseket tesznek világszerte az autómotorok környezetszennyezésének csökkentése érdekében. Lengyelországban már hivatalosan történik a Diesel-gáz utólagos beszerelése. 

Jelenleg LPG-vel maximum 20 % gázolaj váltható ki, CNG-vel 50 %-ot is ellehet érni. Ezek az ún. Duel-Fuel megoldások, de léteznek már olyan rendszerek is, ahol akár 90% gázolajat kiválthatunk. Ez a Micro Pilot megoldás. A Micro Pilot esetében az Euro V, Euro VI környezetvédelmi előírás SCR (Selective Catalytic Reduction) és DPR (Diesel Particulate Filters) nélkül is elérhető. Az Euro 6-hoz nincs szükség SCR katalizátorra, tehát nincs szükség Adblue-ra. Az Euro V esetében nincs szükség se SCR-re, se DPF-re.

Ezek az eszközök készen vannak már rendelkezésre állnak, nemzetközi jóváhagyási jellel ellátottak, csak arra várnak a fejlesztők és a gyártók, hogy társadalom is felismerje ezeknek az eszközöknek a szükségességét és egyúttal mielőbb kihasználja ezen eszközök gazdasági lehetőségeit, és várjuk, hogy a továbblépés biztosítva legyen az autós társadalom érdekében.

Az egyes országok – köztük Magyarország - állami vezetésének, törvényalkotóinak kell a továbblépést megtenniük a saját annak érdekében, hogy ez a környezetkímélő közlekedési megoldás minél előbb elterjedhessen.

Minél gyorsabban hamarabb keresztül kellene vinni ezeket az új műszaki eredményeket az Európai Unió és hazánk bürokratikus gépezetén, hogy ezek az újdonságok megjelenhessenek autókban és az utakon.

AOE Gázautó Szerelő Tagozat nevében:

Andris József

tagozatvezető

 

 

{tab=A tagozat vezetése}

Autógáz- szerelő Szakmai Tagozat vezetése 2016.
MEGYE NÉV VÁROS TITULUS 
Bács-Kiskun Andris József Jánoshalma Tagozatvezető
Hajdú-Bihar Balogh Tibor Debrecen Vezetőségi tag
Bács-Kiskun Molnár Ferenc Páhi Vezetőségi tag
Pest Kőgyesi Gábor Cegléd Vezetőségi tag
Tolna Hársch Szabolcs Szekszárd Vezetőségi tag
Pest Falk Zsigmond Budapest Vezetőségi tag
Egyéb meghívottak:
MEGYE NÉV VÁROS TITULUS
Bács-Kiskun Borbély Zoltán Szeged fejlesztő mérnök
Bács-Kiskun Deák Attila Jánoshalma kereskedelmi vezető

{tab=Autógáz info}

 

 

44/2016. (XI. 28.) NGM rendelet

A nyomástartó berendezések és rendszerek biztonsági követelményeiről és megfelelőség tanúsításáról
A Magyar Közlöny 183/2016. számának letöltéséhez kattintson ide!
 

Emisszió csökkentési direktívák az EU-ban

Az EU fő törvényhozási tevékenységének remélt pozitív kihatásait szeretnénk számba venni ebben cikkben, az alacsonyabb szédioxid kibocsátás előmozdítására a nagyvárosok közlekedésének és más közszolgáltatásaik tekintetében.

 A Megújuló Energia Direktíva: RED azaz Renwable Energy Directive

Ennek a keretében minden tagállam felállított egy un. megújuló energia becsatolási céltervet, amivel 2020-ig hozzájárul az a RED összenergia felhasználási célkitűzéséhez.  Ez a célkitűzés teljes összhangban van az EU un. ’20-20-20’ elnevezésű törekvésével, amely a nevét onnan kapta, hogy 2020-ig –igen könnyen megjegyezhető és frappáns módon-az üvegház hatású gázok kibocsátását 20%-al csökkenteni kívánja, míg az energiafelhasználás 20%-os csökkentését szándékozik elérni a hatékonyság növelése által, miközben a megújuló energiák részesedését 20%-ra kívánja emelni a teljes energiafelhasználás tükrében, miközben egyáltalán nem mellékesen a „bio” üzemanyagok a felét kellene, hogy adják a járműüzemanyagoknak 2020-ra!  

Ezen felül, részét képezi ennek a projektnek még egy addícionális célkitűzés is, miszerint 2020-ra az EU egészét tekintve a szállítás, mint gazdasági ágazat legalább 10 százalékot érjen el a megújuló energiák felhasználása terén.

 A tagállamoknak erejükhöz és elkötelezettségükhöz mérten ezen fenti EU-szintű nemes elhatározások megvalósításához aktívan hozzá kell járulniuk mind a tömegközlekedés, a szállítás, az elektromos energia termelése és a fűtés terén.

A tiszta üzemanyagok direktívája: Clean Fuels Directive

A tiszta üzemanyagok direktívája, amit az Európai Parlament és az Európai Bizottság 2014.szeptember 29-én fogadott el, előírja, hogy a tagországok a nemzeti politikájuk kereteit az alternatív üzemanyagok piaca és azok infrastruktúrája fejlesztésének előmozdítására alakítsák át. Ez a megállapodás implicite magában foglalja többek között a standardizált töltőrendszerek kifejlesztését például és az információk és műszaki paraméterek egyezményesített bevezetését is, mindezt, persze, a Bizottságnak kell átfognia és levezényelnie. A tagállamoknak, egyenlőre, szabad kezük van a nemzeti politikájuk  kereteinek definiálására, mint pl. a célkitűzések és az ehhez rendelt eszközök, melyek a minimális követelményeket az alternatív üzemanyagok alkalmazása terén lefektetik, eldönthetik azt is, hogy a hidrogént bevegyék-e az alternatív üzemanyagok palettájára. A tagországoknak két év áll a rendelkezésére, hogy kidolgozzák és elfogadják a intézkedéseiket, melyek kielégítik ezen direktíva követelményeit és célkitűzéseit, az infrastruktúrát pedig a 2020-2030 időszakban kell megvalósítaniuk az adott infrastruktúra természetétől függő ütemezésben.

A tiszta járművek direktívája: Clean Vehicles Directive

A tiszta és energia hatékony közúti szállító járművek elterjesztésének direktívája (2009/33/EC) azt célozza meg, hogy a szabad piacra széles körben bevezesse és elterjessze a környezetét kevésbé terhelő szállítási módozatokat. A közbeszerzésekben beszerezni kívánt járművek egész életciklusára kiterjesztett környezeti kihatások is latba essenek a jármű kiválasztásakor, azaz másképpen kifejezve a „lábnyom” méretét kell majd számszerűsíteni az előállítást is beszámítva, majd a későbbiek során jelentkező energiaköltségeket, a széndioxid kibocsátást valamint az un. szennyező kibocsátott anyagokat kell számba venni.

A széndioxid kibocsátás szabályozása: CO2 szabályozás

Az EU törvényalkotása a kötelezettséget az emisszió csökkentése tekintetében csak az új járművekre állít fel. Az a sarokköve annak az EU-stratégiának, mely az európai piacon eladott járművek üzemanyag hatékonyságát kívánja növelni. A flottaátlag 2015-re, amit el kell érni új autóknál 130 g/km valamint 95 g/km 2015-re. Ez a két célkitűzés valójában 18% és 40% csökkentést jelent, ha a 2007-es átlagot vesszük alapul, ami 158,7 g/km volt. Ha mindezt átlag fogyasztásban szándékozunk kifejezni, akkor benzines autóknál ez 5,6 liter, míg dízeleseknél 4.9 liter száz kilométerenként 2015-re, míg 2021-re ugyanez 4.1 liter és 3.6 liter személyautókra.

Kisteher járműveknél hasonló a helyzet, míg a buszokra jelenleg még nincsen szabályozás a széndioxid kibocsátást illetőleg. Az Európai Bizottság még csak most 2015-ben szándékozik olyan szabályozást előterjeszteni, melyek a CO2-kibocsátást az új tehergépjárművekre is tanúsítani és monitorozni írja majd elő.

Forrás: Bácsgépker Kft.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

LNG-CNG és Metán (CH4) összehasonlítása és ezek gyakorlati kihatásai
http://dieselgaz.eu/diesel-cng/

 

Mi is a CNG?
http://www.cng-autogaz.hu/cng-azonnal/

 

Miért nincs Magyarországon dízel-gáz?

A cikk letöltéséhez kattintson ide! (PDF formátum)

Forrás: Bácsgépker Kft.

 {tab=Segítség autószervizeknek}

 

Azok a gépjárműjavítással foglalkozó illetve gépjárműfenntartói jogosultsággal rendelkező vállalkozások, amelyek az előírásoknak megfelelően, legálisan szeretnének szervizükben gázautókat is javítani (nem a gázrendszer elemeit), részükre az alábbi elérhetőségeken nyújtunk segítséget az AOE Autógáz-szerelő tagozatán keresztül. Bármilyen műszaki vagy egyéb ügyviteli segítségkérés esetében kérjük hívják bizalommal az alábbi telefonszámokat:    

 

06-20-956-3553  Falk Zsigmond, Budapest                                                                                                           

06-20-317-8888  Hársch Szabolcs, Pécs

 

A tagozat vezetőségi tagjai készséggel állnak rendelkezésre, a hagyományos gépjárműjavítás területén tevékenykedő kollégák és vállalkozások részére, amennyiben műhelyükben gázüzemű gépkocsi jelentkezik javításra.  

Telefonos „táv-javításra” és tanácsadásra is van lehetőség a fenti elérhetőségeken.