Ez a honlap sütiket (Cookie-kat) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához!

Adatvédelmi tájékoztató!

 

Hírek

Nőtt az új autók eladása

Beküldve: Hírek

Az új autók eladása 30,6 százalékkal nőtt júniusban

Magyarországon 14 192 új személyautót helyeztek forgalomba júniusban, 30,6 százalékkal többet, mint 2017 júniusában; az év első hat hónapjában 29 százalékos volt a növekedés a tavalyi első fél évhez képest - közölte a Carinfo.hu.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közleményében kiemeli: a júniusi adatok alapján folytatódik a magánvásárlók visszatérése a piacra, arányuk már meghaladja a 40 százalékot. Valószínűsíthető, hogy a céges vásárlások egy része is magánvásárlás - jegyzik meg. 
Az egyesület szerint az alacsony betéti kamat és a mostanra kifutott deviza alapú forinthitelek nagy részének lezárása is fogyasztásösztönző hatású. Adataik szerint az első fél évben 70 736 új személygépkocsi került forgalomba. Kishaszonjárművekből júniusban az előző év azonos időszakához képest 31,1 százalékkal többet, 2145-öt helyeztek forgalomba Magyarországon. Az első fél évben az előző év január-júniusi időszakához képest 19,8 százalékkal 10 625-re nőtt a forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma a Carinfo.hu adatai szerint.
Az MGE rámutat: a kishaszonjármű piac visszaesése megállt és emelkedni kezdett. Az egyesület a folyamat támogatására továbbra is szükségesnek tartja és szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését, álláspontja szerint ez nagymértékben segítené a kis- és középvállalatokat.  
A nagyhaszonjárművek eladása júniusban 3,4 százalékkal bővült, 544-et helyeztek forgalomba. A májusi visszaesés ellenére folytatódik a növekedés, amely függ a nagy szállítmányozók flotta-beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától - ismertették. 
A motorkerékpár piac továbbra is gyenge, ugyanakkor bővülése az MGE szerint bizakodásra ad okot: júniusban a tavaly júniusinál 12,6 százalékkal több, 403 motor került forgalomba. A helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogók azonosításának megoldása és a regisztrációs adó kiigazítása a használati kétkerekűek esetében - mutat rá az egyesület. Javítani kellene a robogókhoz szükséges "B" kategóriás jogosítvány megszerzésének folyamatát is - tették hozzá.  
A közúti nehézpótkocsi piac tavaly az előző évhez viszonyítva 8,1 százalékkal nőtt Magyarországon, jellemzően az ügyfélkör a régebbi járműparkját cserélte új eszközökre. A masszív európai fuvar-megrendelési volumenek mellett rendkívüli igény jelentkezett tavaly a kelet-európai és balkáni térségbeli fuvarozóktól is - jelezték. Az MGE a pozitív piaci környezet ellenére a korábbi prognózisát fenntartja, és 2018-ra enyhe piaci csökkenést vár ebben a szegmensben.
A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet Suzukiból adtak el az első fél évben, összesen 11 553-at. Fordból 7027, Skodából 6441, Opelből 5713, Toyotából 5083 kelt el. Az előző év azonos időszakában ugyanez az öt márka állt az élen, szinte változatlan sorrendben, csupán az Opel és a Skoda cserélt helyet.


Forrás: MTI

NAV közlemény az online számlázásról!

Beküldve: Hírek

 

Akik már regisztráltak a NAV adatközlési rendszerébe, azok kaptak értesítést arról, hogy a rendszer még nincs végleges formában, az élesítés előtt még változni fog. Ez elsősorban azokat érinti, akik elektronikus számlázó programot fejlesztenek, mivel nekik kell alkalmazkodni a változásokhoz. A felhasználóktól csak türelem szükséges, hisz a végleges verziót a fejlesztőnek le kell követni. Azt érdemes szemmel tartani, hogy a szolgáltató alkalmazkodik-e a változásokhoz, vagyis jönnek-e ki újabb verziószámok a számlázóprogramhoz.

Egyesületünk pártoló tagja, az AutoSoft nyomon követi a változásokat, és ígéri, hogy a július 1-től a NAV elvárásainak megfelelő szoftvert tud biztosítani a felhasználóknak.

A NAV levelét az alábbiakban olvashatják:

Tisztelt Felhasználó!

Az elmúlt napokban jelentősen megnőtt a teszt rendszer forgalma, ezért a fokozottabb terhelés kiszolgálása és a feldolgozás gyorsítása érdekében üzemeltetési intézkedések végrehajtása és a 0.16-os verzió bizonyos elemeinek előrehozott telepítése szükséges. A telepítés leállással, 2018.06.20-án délután fog megtörténni. A leállás tervezett időtartama 5 óra, a pontos kezdési időpontról frissítést teszünk közzé.

A verzióban csak a feldolgozást végző backend komponensek lesznek benne, melyek a performancia szempontjából fontos javításokat tartalmaznak. A telepítést követően a függőben lévő kérések feldolgozását kézzel újraindítjuk. Azokat a számlákat, amiket a rendszer már elmentett, de még nem zárt le, kézzel le fogjuk zárni. (Az adatszolgáltatás FINISHED-be kerül, de WARN-ok nem lesznek rajta.)

A telepítés további hozadéka, hogy a /queryInvoiceData válaszban - a 0.14-ben előkészített séma változás alapján - az index már visszaadásra fog kerülni. Más, a verzióba tervezett üzleti funkció a jelenlegi verzióváltást követően még nem lesz hívható.

Kérjük, kísérje figyelemmel a tájékoztatásokat!

Tisztelettel:

Online Számla Informatikai HelpDesk

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Informatikai Intézete
Ügyfélkapcsolati Osztály

NAV tájékoztatás online számlázásról

Beküldve: Hírek

Varga Mihály: az átállásban segít a NAV ingyenes online számlázó programja 

A tesztelés után, július 1-től indul a gazdaságfehérítés újabb eszköze: az online számlázás; a kormány a vállalkozóknak ingyen biztosítja a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű online számlázó programját, amely az adatszolgáltatáson túl számos speciális szolgáltatást is nyújt használóinak - tájékoztatta Varga Mihály pénzügyminiszter az MTI-t.

A tárcavezető kiemelte, hogy a NAV saját fejlesztésű online számlázó programja egy olyan speciális és egyedülálló szolgáltatás, amelyet jellemzően a kis- és középvállalkozások tudnak majd használni. Az ingyenes program biztosítása példaértékű lehet a bürokráciacsökkentésben is - hangsúlyozta. Azon túl ugyanis, hogy jelentősen csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adóhivatali programot használóknak nem kell a számlakiállítással kapcsolatos költséggel sem számolniuk, így például az online számlázást választóknak a jövőben nem kell többé számlatömböt vásárolniuk - tette hozzá. Az ingyenes program kínálta szolgáltatások közül a pénzügyminiszter kiemelte a számlák közti keresési lehetőséget, a partnerek speciális kezelését, például, hogy a szoftver automatikusan tölti be a vevő adatait. Tovább egyszerűsíti és gyorsítja a számlakiállítást a terméklistából a tételek gyors hozzáadásának lehetősége. A NAV programjának elmaradhatatlan kelléke a szakszerű segítségnyújtás, amely a program használata mellett a számlázási szabályokra vonatkozó tájékoztatásra is kiterjed - húzta alá a tárcavezető. 
Varga Mihály elmondta, hogy - tekintettel arra, hogy majd egy hónap van hátra az éles indulásig - az érintetteknek érdemes megkezdeni a felkészülést. Jelenleg több mint 210 ezer vállalkozás használ számlázóprogramot, nekik mindössze annyi feladatuk van, hogy ellenőrizzék azt, hogy az általuk használt program képes lesz-e július 1-jétől az online adattovábbításra. A vállalkozások jelentős többsége még mindig kézi számlát használ. Nekik is segít a NAV ingyenes online számlázó programja, amely a számlatömb mellett a manuális adatszolgáltatást is kiváltja. 
Míg a vállalkozások adminisztrációját csökkenti, addig az államkassza bevételét növeli - mutatott rá az online számla lényegére a pénzügyminiszter. Varga Mihály emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság tanulmánya szerint fele akkora volt 2015-ben az adóelkerülés hazánkban, mint a régió országaiban. Magyarországon az adórés 13,7 százalék, addig a régiós átlag 25,5 százalék. "Az online számlázás bevezetésével 2018-ra akár 10 százalék alá is csökkenhet hazánkban az adóelkerülés mértéke" - jelentette ki a pénzügyminiszter.

Forrás: MTI

Új minisztérium

Beküldve: Hírek

 

Az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottsága támogatta az innovációért és technológiáért felelős miniszterjelölt kinevezését hétfői ülésén, Palkovics László 7 igen szavazatot kapott 2 tartózkodás mellett.

A miniszterjelölt kinevezése előtti meghallgatásán elmondta: az Innovációs és Technológiai Minisztérium a technológiai kihívások megoldására jött létre. Erre a minisztériumi szerkezetre azért van szükség, mert a folyamatosan változó környezeti kihívásokat csak integráltan lehet kezelni - mutatott rá.

Palkovics László, a tárca által lefedett szakpolitikák közül példaként említette az energia- és a klímapolitikát, az infokommunikációt, a közlekedést és a fenntarthatóságot. A bizottsági meghallgatáson bemutatta az általa felkért államtitkárokat. Közölte, Cseresnyés Péter tölti be a parlamenti államtitkári posztot, György László lesz a vezetője a gazdaságtervezésért és szabályozásért felelős államtitkárságnak, Weingartner Balázs a fenntarthatóságért, Mosóczi László a közlekedéspolitikáért, Kara Ákos pedig továbbra is az infokommunikációért felel majd. Az energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkárság élén Kaderják Péter áll majd.

Palkovics László arról is beszámolt, hogy a vezetése alatt működő minisztériumhoz kerül a jövőben a szakképzés és a felnőttképzés is. Ezek a területek korábban a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz tartoztak - tette hozzá.

Ismertetése szerint a minisztérium feladatkörébe tartozik majd egyebek között a vasúti és a közúti közlekedési hálózat fejlesztése, Magyarország energiaellátásának biztosítása, a Nemzeti Éghajlatvédelmi Stratégia előkészítése parlamenti elfogadásra, valamint a hulladékgazdálkodás.

Palkovics László megjegyezte, a tárca azon dolgozik, hogy a személy és az áruszállítás folyamata gyors, kényelmes és versenyképes legyen. Továbbá a jövőben a kerékpárutak fejlesztésére is nagy hangsúlyt helyeznek.
Bencsik János országgyűlési képviselő (Fidesz), a bizottság alelnöke az M1-es autópálya felújításáról, Szászfalvi László országgyűlési képviselő (KDNP), valamint Schmuck Erzsébet LMP-s országgyűlési képviselő, a bizottság elnöke pedig arról kérdezték a miniszterjelöltet, hogyan látja az alsórendű utak helyzetét. Schmuck Erzsébet szerint ez a lépés a helyi gazdaságok, a helyi közösségek erősödése érdekében fontos. Palkovics László válaszában ismertette, hogy az autópályák közül az M1-es a legterheltebb, a helyzet javítása érdekében ezt az autópályát fel kell újítani, azt követően pedig ki kell bővíteni. Hozzátette, az alsórendű úthálózat fejlesztésére 500 milliárd forint áll rendelkezésre, a fejlesztendő térségek, települések kiválasztása széles körű társadalmi konszenzus eredménye kell, hogy legyen.

Kepli Lajos országgyűlési képviselő (Jobbik) és Schmuck Erzsébet a megújuló energiaforrások felhasználásáról, különös tekintettel a szélerőművekről kérdezték még a miniszterjelöltet. Palkovics László szerint elsősorban azt kell megvizsgálni, milyen típusú energia, legyen az szél vagy napenergia, felhasználása térül meg jobban az országnak. Kiemelte: többféle energiaforrást kell felhasználnia az országnak az energiabiztonság érdekében. Úgy vélte, hogy az energiaellátás alapját az atomenergia, azaz a Paksi atomerőmű adja. Schmuck Erzsébet szólt még a Budapest-Belgrád vasútvonal megítéléséről is, ugyanis ezt a beruházást az LMP nem tartja gazdaságosnak, ráadásul úgy vélik, ez nem Magyarország, hanem csupán a kínai fél érdekeit szolgálja. Palkovics László ugyanakkor arra mutatott rá, hogy ezzel a fejlesztéssel Magyarország egy nagy nemzetközi közlekedési rendszerhez kapcsolódhat. A bizottság elnöke mindezeken felül arról is érdeklődött, hogy az új minisztérium tervezi-e a hulladékgazdálkodási közszolgáltatások rendszerének átalakítását. Palkovics László válaszában úgy fogalmazott: "nem véletlen, hogy a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. elnök-vezérigazgatóját, Weingartner Balázst kérte fel fenntarthatóságért felelős államtitkárnak, hiszen ő ismeri ennek a rendszernek a hiányosságait." Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszterjelölt meghallgatását követően a bizottsági tagok közül Bencsik János, Szászfalvi László és Turi-Kovács Béla országgyűlési képviselő (Fidesz), a bizottság alelnöke is egyetértett abban, hogy a miniszterjelölt a poszt betöltésére alkalmas, felkészültségéhez nem fér kétség. 

Forrás: MTI

 

GDPR - AOE INFO!!!

Beküldve: Hírek

{access} 

A cikk megtekintésére, a dokumentumok letöltésére csak tagjaink jogosultak. Amennyiben rendelkezik felhasználónévvel és jelszóval honlapunkhoz kérjük jelentkezzen be!

{/access} {access rendes_tag, tiszt_tag, partolo_tag, bazis_iskola, szaktanacsado}

Tisztelt Tagjaink!

Az egyesület tavaszi konferenciáján, tettünk ígéretet arra, hogy lehetőséget biztosítunk, az egyesület tagjai számára, az ott megjelent és előadást tartó Dr. Bölcskei Krisztián előadását, a honlapon megtekinteni.

Az adatvédelmi törvény hatályba lépésének dátuma: 2018.05.25.

A GDPR adatvédelmi rendelet szakmánkra vonatkozó alkalmazásának, javaslatait a következőkben szeretnénk közölni Tagjainkkal. A hozzánk eljutó jelzések és tapasztalatok alapján, azt tudjuk leírni, hogy –„ Nagyobb a füstje mint a lángja ezen rendeletnek”-, hiszen az elmúlt 20 éves tapasztalatunk, az, hogy a szakmánkra rengeteg szabályozó-rendeletet alkottak, melyet be kell tartanunk. Ez is csak a sorban, egy ránk váró feladat, amit úgy gondolunk, hogy nem szabad átlépni azzal a felkiáltással, hogy „Eddig sem ellenőriztek, majd most is megúszom valahogy…”.

Több része van a rendelet végrehajtásának folyamatában, ezért egyesületünk ügyvezetése, arra gondolt, hogy 3 részre bontaná a tudni és tennivalókat:

 

GDPR alapfogalmak

GDPR - Egyesületünk pártoló tagja, az Autosoft Kft. szemszögéből

 

 

Az ügyfélkezeléssel és a gépjármű javításával-mozgatásával kapcsolatos tevékenységhez fűződő , dokumentumok. Ezen dokumentumokat egyesületünk szakemberek segítségével állította össze iránymutatásként.

A vagyoni biztonság érdekében használatos kamera rendszerrel történő megfigyeléssel és rögzítéssel kapcsolatos tevékenységre való javaslat.

Alkalmazottakkal kapcsolatos kötelezettségeink az adatvédelmi törvény alapján.

 

 1. Megrendelő munkalap (2 példányos)

2. Ügyfélváró

Megfigyelés szabályai

 

Kamera tájékoztató tábla

Alkalmazottak szférája

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{/access}

Véget ért az AutóTechnika Országos Tanulmányi Verseny!

Beküldve: Hírek


Immáron lezárult az Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny döntője. Egy hosszú időszak ért véget, mely januárban kezdődött, egy online elődöntővel, ahol közel 50 csapat mérette meg tudását. A középdöntőbe a legjobb 10 csapat jutott tovább, az országot 5 régióra osztva zajlottak a középdöntők. A döntő 2018.04.13.-án a győri Széchenyi István Egyetemen került lebonyolításra, ezúton köszönjük mindenkinek a segítséget, aki hozzájárult a színvonalas döntő megszervezéséhez, lebonyolításához. A döntőbe jutott 5 csapat 6 állomáson mérte össze tudását. A végeredmény a következőképpen alakult:


I. Helyezés ért el: Szombathelyi Műszaki SzC Savaria Szakgimnáziuma és Kollégiuma
II. Helyezést ért el: Nyíregyházi SzC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma
III. Helyezés ért el: Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
VI. Helyezés ért el: Pécsi SzC Angster József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Iskolája
V. Helyezés ért el: Szegedi SzC Csonka János Szakgimnáziuma és Szakképző Iskolája


Gratulálunk a csapatoknak az eredményekhez! Hamarosan képes beszámolóval jelentkezünk!
AOE Ügyvezetés